Zakaz reklamy aptek upada przed TSUE oznacza prawo do informowania o usługach
- banaszewska.pl
- 2 lip
- 1 minut(y) czytania
Niedawny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) może diametralnie zmienić zasady funkcjonowania rynku aptecznego w Polsce. Trybunał zakwestionował dotychczasowy zakaz reklamy aptek, wskazując na jego nieproporcjonalność w kontekście unijnego prawa.
To rozstrzygnięcie otwiera nowe perspektywy dla wielu podmiotów:
Apteki i sieci apteczne mogą rozpocząć przygotowania do prowadzenia działań informacyjnych i marketingowych – zarówno offline, jak i online, z zachowaniem standardów etycznych i zgodności z prawem.
Firmy z branży health-tech, e-commerce oraz e-zdrowia zyskują przestrzeń do świadczenia usług wspierających komunikację aptek z pacjentami.
Agencje marketingowe mogą rozwinąć ofertę o usługi skierowane do nowej grupy klientów, która dotychczas była wykluczona z działań promocyjnych.
To jedynie część skutków opisywanego wyroku. Pełną analizę wraz z omówieniem tła sprawy przedstawia dr Anna Banaszewska na łamach Dziennika Gazety Prawnej.
„Trybunał uznał, że całkowity zakaz reklamy aptek wykracza poza to, co jest konieczne do ochrony niezależności farmaceutów. Wystarczające byłyby mniej restrykcyjne środki, takie jak ściśle określone warunki dopuszczalności reklamy, które uwzględniałyby etykę zawodu.”
Zapraszamy do zapoznania się z artykułem: LINK