Projekt przepisów o reklamie do poprawki
- banaszewska.pl

- 1 dzień temu
- 1 minut(y) czytania
Po wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który uznał całkowity zakaz reklamy aptek za niezgodny z prawem UE, polski ustawodawca przygotowuje projekt nowelizacji Prawa farmaceutycznego.
Z pierwszych informacji wynika, że Ministerstwo Zdrowia proponuje szereg restrykcji, które mogą znacząco ograniczyć swobodę komunikacji aptek z pacjentami. W projekcie przewidziano m.in.:
wprowadzenie daleko idącej definicji reklamy, która swoim zakresem obejmuje również działania polegające na informowaniu.
rozszerzoną listę działań zakazanych w zakresie reklamy,
podwojenie maksymalnej kary za naruszenie przepisów, do nawet 100 tys. zł,
Proponowane zmiany spotkały się z krytyczną oceną ekspertów. Dr Anna Banaszewska w komentarzu dla serwisu Prawo.pl podkreśla, że regulacje mogą w praktyce ograniczać uprawnienia aptek, zamiast ją uporządkować i dostosować do wytycznych TSUE.
„Proponowane brzmienie przepisu nie tylko więc nie dostosowuje przepisów do wyroku TSUE, ale wprowadza pojęcie, które w przyszłości będzie rodziło wiele wątpliwości."
Zachęcamy do lektury pełnego artykułu: LINK





