top of page

Projekt przepisów o reklamie do poprawki

 

Po wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który uznał całkowity zakaz reklamy aptek za niezgodny z prawem UE, polski ustawodawca przygotowuje projekt nowelizacji Prawa farmaceutycznego.

 

Z pierwszych informacji wynika, że Ministerstwo Zdrowia proponuje szereg restrykcji, które mogą znacząco ograniczyć swobodę komunikacji aptek z pacjentami. W projekcie przewidziano m.in.:


  • wprowadzenie daleko idącej definicji reklamy, która swoim zakresem obejmuje również działania polegające na informowaniu.

  • rozszerzoną listę działań zakazanych w zakresie reklamy,

  • podwojenie maksymalnej kary za naruszenie przepisów, do nawet 100 tys. zł,


Proponowane zmiany spotkały się z krytyczną oceną ekspertów. Dr Anna Banaszewska w komentarzu dla serwisu Prawo.pl podkreśla, że regulacje mogą w praktyce ograniczać uprawnienia aptek, zamiast ją uporządkować i dostosować do wytycznych TSUE.

 

„Proponowane brzmienie przepisu nie tylko więc nie dostosowuje przepisów do wyroku TSUE, ale wprowadza pojęcie, które w przyszłości będzie rodziło wiele wątpliwości."

Zachęcamy do lektury pełnego artykułu: LINK

 

bottom of page